سبد خرید 0

همه چیز در مورد تایید دو مرحله ای تلگرام Two-Step Verification

[vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]با سلام خدمت دوستان عزیزتوی این پست از سایت بیست آموز میخوام در مورد تایید دو مرحله ای تلگرام Two-Step Verification باهاتون صحبت کنم.

تلگرام بدون هیچ شکی در حال حاضر پرکاربردترین شبکه اجتماعی در ایران هستش و با وجود فیلتر بودن هم اکثرمون ازش دست برنداشتیم و دودستی بهش چسبیدیم.

خیلیهامون برای بالا بردن امنیت تلگراممون روش رمز میزاریم و بعضی ها دنبال تایید دو مرحله ای تلگرام Two-Step Verification هستن تا دیگه امنیت رو کامل کنن.

تگرام جزو معدود برنامه هایی هستش که دارای تایید دو مرحله ای Two-Step Verification هستش.

تایید دو مرحله ای تلگرام Two-Step Verification  چیه ؟؟

  • فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام ، امری بسیار ساده بوده و تنها در چند دقیقه قابل انجامه.
  • اما مسئله ای که شاید برای شما دونستنش جالب باشه، اینه که به طور کلی، تایید دو مرحله ای تلگرام ، چه کاربردی داشته و چگونه می تونه امنیت اکانت ما رو افزایش بده؟
  • برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگم که منظور از تایید دو مرحله ای تلگرام ، اینه که برای وارد شدن به اکانتتون از طریق یک دستگاه دیگه، به غیر از دستگاهی که در حال حاضر با اون به اکانت خودتون متصلید ، علاوه بر کدی که تلگرام برای شما می فرسته، نیاز به یک کد دوم هم خواهید داشت که خودتون اون رو تعیین میکنید.
  • به عبارت ساده تر، در تایید دو مرحله ای تلگرام ، به دو کد مجزا برای فعال سازی اکانتتون نیاز دارید که یکی از اون ها رو خود تلگرام برای شما از طریق SMS ارسال می کنه و دیگری را خودتون، با توجه به اینکه چه رمز عبوری تعیین کرده اید، وارد می کنید.
  • کد تایید دو مرحله ای تلگرام ، دقیقا شبیه به همون ایجاد پسورد برای دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتره و خودتون باید اون رو تعیین کرده و در حافظتون نگاه داری کنید.

حالا سوال دیگه ای  پیش میاد که این کد تایید دو مرحله ای، چطوری باعث افزایش امنیت اکانت تلگرام ما مشه؟

  • فرض کنید شما موبایلتون رو در مکانی قرار داده و توی اونجا فردی هست که به تلفن شما، دسترسی داره. حال اون فرد می تونه با نصب اپلیکیشن تلگرام روی موبایلش و وارد کردن شماره تلفن شما به جای شماره تلفن خودش، به اکانت شما متصل شده و در حقیقت به نوعی موفق به جاسوسی تلگرام شما بشه.
  • پس از اینکه با شماره شما اقدام به ساخت یک اکانت می کنه، یک کد ۵ رقمی از سوی تلگرام برای گوشی شما، ارسال خواهد شد که در نوتیفیکشن بار گوشی شما نمایش داده میشه و هکر میتونه بدون اینکه گوشی شما رو باز کنه  اقدام به خوندن اون و وارد کردنش توی گوشی خودش بشه.
  • به این ترتیب اون فرد موفق به باز کردن تلگرام شما در گوشی خودش شده و اکانت تلگرام شما رو هک می کنه.
  • اگر ما تایید دو مرحله ای تلگرام را فعال کرده باشیم، حالا هکر باید برای اتصال نهایی به اکانت ما، یک کد تایید دو مرحله ای رو توی تلفن همراه خودش وارد کنه که فقط شما از این کد با خبر هستید.
  • به این ترتیب اون فرد در انجام این امر شکست خورده و دیگه به این سادگی نمیوتنه  به اکانت تلگرام شما متصل بشه..
  • به این ترتیب ما با انجام چند مرحله ساده قادر خواهیم بود، جلوی دسترسی ساده افراد به اکانت تلگرام خودموم رو تا حدود زیادی بگیریم.

آموزش ایجاد تایید دو مرحله ای تلگرام

  1. وارد برنامه تلگرام شده و به منوی تنظیمات یا Setting برید.
  2. گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  3. در پنجره باز شده گزینه Two-Step verification رو انتخاب کنید.
  4. گزینه Set Additional Password را انتخاب نموده و یک رمز عبور دلخواه را متشکل از اعداد و حروف انتخاب کرده و در قسمت مربوطه وارد کنید.
  5. برای بار دوم هم، پسورد انتخاب شده خودتون رو  وارد کرده و به مرحله بعد برید.
  6. یک Hint جهت یادآوری پسورد خودتون انتخاب کنید. این hint می تونه به طور مثال، دو شماره اول از رمزتون باشه که در صورت فراموشی، بتونید اون رو  به یاد بیارید.
  7. یک آدرس ایمیل معتبر برای بازگردانی رمز عبور خودتون  انتخاب کنید تا در صورت فراموش کردن کد تایید دو مرحله ای تلگرام ، بتونید اکانت خودتون رو بازیابی کنید.

مراحل انجام تایید دو مرحله ای تلگرام

فراموش کردن رمز عبور دو مرحله ای

از اونجا که ممکنه تا زمان زیادی، اپلیکیشن تلگرام خودتون رو حذف و دوباره نصب نکنید و یا از دستگاه دیگری قصد ورود به آن را نداشته باشید، ممکنه رمز عبور دو مرحله ای خودتون را فراموش کنید.

به همین دلیل  باید بدونید که در صورتی که قادر به یادآوری رمز عبورتون نباشید و همچنین ایمیلی رو هم برای بازگردانی اکانتتون، در مرحله آخر تایید دو مرحله ای تلگرام ، تعیین نکرده باشید، دیگه قادر به بازگردانی اکانت حذف شده تلگرامتون، به هیچ عنوانی نخواهید بود و باید یک اکانت جدید بسازید.

پس باید همیشه یادتون باشه که از یک ایمیل معتبر و قابل دسترسی برای فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام استفاده کنید.

زمانی که شما رمز عبورتون رو فراموش کرده باشید، اگه ایمیل پشتیبانی برای اون تعیین کرده باشید باید از گزینه Forgot Password استفاده کنید تا یک ایمیل حاوی رمز عبور جدید، برای شما ارسال بشه که از طریق اون بتونید اکانت خودتون رو باز کنید.

در غیر اینصورت تنها گزینه در دسترس شما، گزینه Reset Account هستش که با استفاده از اون می تونید اکانت قبلیتون رو که نمیتونید باز کنید، حذف کرده و اقدام به ساخت یک اکانت جدید با همان شماره تلفن کنید.

این کار باعث میشه تمامی اطلاعات شما، از قبیل پیام ها و عضویت در گروه ها و کانال ها پاک شده و دیگه قادر به دسترسی به اونها نباشید.

همه چیز در مورد تایید دو مرحله ای تلگرام Two-Step Verification

در صورت فراموشی رمز عبور میتونید از طریق ایمیلی که در هنگام فعال کردن تایید دور مرحله ای تلگرام ، وارد کرده بودید به اکانتتون دسترسی پیدا کنید.

 

 

منبع :

https://superfamilyprotector.com[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

جشنواره عیدانه 1403
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.20amooz.com/?p=8656
ثبت نام

شماره موبایل*