سبد خرید 0

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت

[lwptoc]

مقدمه :ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت و تاثیر آن در زندگی روزمره و کسب و کار

 در اینجا میخواهم روش  ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت را برایتان بازگو کنم.

احتمالا شما هم از دوستان و آشنایان خود در خصوص ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت چیزهایی شنیده اید و با خود اندیشیده اید که چطور من هم میتوانم مطالبم را به نحو شایسته و اثرگذاری به مستمعین خود منتقل کنم.اگر می خواهید تجربه یک ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت را داشته باشید در ادامه مقالهارائه مطلب جذاب با پاورپوینتبا من همراه باشید.

استفاده از این برنامه هم به مخاطبین در درک مطلب کمک شایانی میکند و هم به سخنران فرصت طلایی جهت ارائه یک کنفرانس خیلی خوب و روان را میدهد.

هریک از ما حتما به یکی از دلایل ذیل به ارائه مطلب نیاز داریم(انواع سبکهای ارائه مطلب):

ارائه مطلب توسط دانشجویان یا اساتید(مقاصد علمی و تحصیلی)

ارائه مطلب به عنوان مشاور(در قالب بررسی مشکل در یک سازمان یا کسب وکار و ارائه راه کار)

ارائه مطلب به عنوان سخنران انگیزشی

سمینار معرفی محصول توسط بازاریابان و متقاعد کردن مشتری(ارائه گزارشات مقایسه ایی با محصول رقبا)

-سخنرانی رسمی(موقعیتهای مدیریتی و دولتی)

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت
کاربرد پاورپوینت در ارائه مطلب جذاب

حال بپردازیم به چگونگی  ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت

الف-مزیت های ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت برای مخاطبین و حضار

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت
ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت

با استفاده از ابزارهای پاورپوینت می توانید استاد خود را در طول کنفرانس تان تحت تاثیر قرارداده و نمره عالی جهت پایان نامه بگیرید و یا با ارائه  یک گزارش فروش جامع و تاثیرگذار با این نرم افزار می توانید به رشد چشمگیری رسیده و جایگاه شغلی خود را تثبیت کنید.

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت با به کار گیری ابزارهای فوق العاده چند رسانه ایی این برنامه حاصل می شود و با ارتباط بصری خیلی خوبی که با مخاطبین تان ایجاد می شود، می توانید مطالب و داده های خود را در ذهن آنها تثبیت کنید.

نرم افزار پاورپوینت می تواند ارتباط تعاملی خیلی قوی با مخاطب ایجاد کرده و از یک پرزنتیشن خسته کننده و یکنواخت با کمی خلاقیت یک ارائه مطلب جذاب و قوی بسازد.

این برنامه با داشتن قالبهای آماده و بسیار کاربردی سمینار شما را زیبا کرده و به راحتی توجه مخاطبین را چندین برابر می کند.

قابلیت قرار دادن ویدئو و فایلهای صوتی دربرنامه پاورپوینت تاثیر به سزایی بر شرکت کنندگان در سخنرانی شما داشته و این گونه، ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت تجربه مشترک شما ومخاطبین تان خواهد بود.

ب-مزیت های ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت برای ارائه کننده کنفرانس

نگران نباشید حتی اگر فرد خجالتی هستید و در هنگام سخنرانی و یا ارائه مطلب صدای شما میلرزد و یا قادر به تماس چشمی زیاد با مخاطبین خود نیستید، پاورپوینت تا حد زیادی می تواند مشکل شما را برطرف کند.

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت
پاورپوینت در خدمت افراد خجالتی جهت ارائه مطلب بهتر

 

بسیاری از افراد از مهارتهای کلامی خوب برخوردار نیستند و در هنگام سخنرانی به یک یا چندین مشکل بشرح ذیل دچار می شوند:

  • در جمع دستپاچه می شوند.
  •  از شدت اضطراب، کلیه مطالب را فراموش می کنند.
  •  صدای آنها در هنگام سخنرانی می لرزد .
  • بشدت عرق می کنند.
  • قادر به تماس چشمی با مخاطب نیستند.

برنامه پاورپوینت بشدت به کمک این افراد آمده و با به کار بردن اسلایدها، فیلم و یا فایلهای صوتی این برنامه می توان اضطراب و نگرانی را به حداقل رساند.البته فراموش نکنید سخنران اصلی شما هستید نه برنامه پاور پوینت.بنابراین هر از چند گاهی باید توجه مخاطبین را در طول ارائه مطلب و کنفرانس خود با ترفندهای هوشیارانه به خود جلب کنید و بدین صورت ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت را بصورت عملی به خدمت گرفته اید.

به خاطر داشته باشید در هنگام سخنرانی، از تعریف مثال و داستان بهره ببرید.مطمئن باشید به این ترتیب فضایی صمیمی و راحت بین خود و مخاطبین ایجاد کرده اید.

در طول کنفرانس و یا سخنرانی، می توانید تاثیر مطالب خود بر مخاطبین را ارزیابی کرده و آماده پاسخگویی به سوالات آنها شوید.

استفاده از برنامه پاورپوینت به دلیل جذابیتهای بصری و سایر قابلیت ها، اعتماد به نفس فوق العاده ایی به شما در حین سخنرانی می دهد و می توانید اطمینان داشته باشید در صورتیکه به اندازه کافی در این برنامه مهارت کسب کرده باشید، با صرف کمی وقت در تهیه اسلایدها، مخاطبین خود را سورپرایز کرده و تشویق های آنها را دریافت کنید.

توانایی ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت نقشه راه شما در کسب موفقیت های بیشتر در مسیرهای تحصیلی و بیزنس بوده و سنگ بنای خلق یک برند قوی از شما و برندتان در آینده خواهد بود.

برای ارتقای توانایی خود در ارائه مطلب جذاب با پاور پوینت، دوره آموزشی پاورپوینت سایت بیست آموز را از دست ندهید.

ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت از طریق به کارگیری چند تکنیک بی نظیر این نرم افزار

۱-ترنزیشن مورف Morph یکی از قابلیتهای بسیار عالی پاورپوینت۲۰۱۹ است که به شما اجازه می دهد حرکات ملایمی را در انتقال از یک اسلاید به اسلاید دیگر ایجاد کنید.

می توانید این ترنزیشن را برای ایجاد حرکت در بسیاری از موارد مانند متن، اشکال، تصاویر و گرافیک های Smart Art و Word Art  استفاده کنید.البته برای تاثیر بهتر این ترفند نیاز است هر چند وقت یک بار مکث کوتاهی در بین اسلایدهای خود داشته باشید و فرصت کافی به مخاطبین جهت دقت در مطالب و اشکال و یا دیاگرامهای موجود در اسلایدهای خود را بدهید.

۲-مایکروسافت پاورپوینت به شما این اجازه را می دهد که بر روی یک بخش خاص از ارائه خود زوم کنید.قابلیت زوم کردن در این برنامه به ویژه زمانی که می خواهید قسمت خاصی از کنفرانس خود را ویرایش کرده یا در طول ارائه مطلب بر روی قسمت خاصی تاکید کنید، بسیار مفید وکاربردی است.در این مرحله برای جلب توجه مخاطبین، می توانید با طرح چند پرسش و ایجاد چالش، آنها را بیشتر با موضوع خود درگیر کنید.اطمینان داشته باشید هر شنونده ایی در فضای تعاملی و پرسش و پاسخ تمرکز و توجه بیشتری به مطالب گفته شده نشان می دهد.می توان گفت ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت قابلیت میخکوب کردن مخاطبین و حضار را داشته و یک بار دیگر برتری این برنامه در برگزاری یک کنفرانس ایده آل به تصویر کشیده می شود.

۳-انیمیشن سازی به منظور ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت

به کار بردن انیمیشن و ایجاد تصاویر متحرک در یک کنفرانس جلوه بصری زیبا و چشم نواز به کنفرانس شما داده و توجه مخاطبین را بشدت به خود جلب می کند. این انیمیشن‌ها با وجود سادگی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و شما را متفاوت از رقیبانتان جلوه دهند.

انیمیشن های زیادی در این برنامه وجود دارد که می تواند برای شکل، متن و تصاویر اعمال گردد.برخی از این افکت ها شامل ظاهر شدن، محو شدن، پرواز و غیره می باشد.

برای درک بهتر موضوع کاربرد انیمیشن جهت ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت، این فیلم کوتاه شامل چند انیمیشن ساده در پاور پوینت را ملاحظه کنید.

هر چند که مهمترین کاربرد برنامه پاورپوینت در ارائه مطلب و کنفرانس می باشد ولی کاربردهایی فراتر از سخنرانی دارد که در ادامه به ذکر چند مورد آن می پردازم.

  • کسب و کار: با استفاده از این برنامه شما در هر کسب و کاری که مشغول باشید، می توانید با اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات آماده شده طی چند اسلاید سفارشی شده، مخاطبین و مشتریان خود را براحتی متقاعد کرده و با تاثیرگذاری بسیار خوب آنها را تشویق به خرید محصول و خدمات خود کنید.

نکته∗بعضی مواقع مطالب مورد انتقال ممکن است در قالب یک سخنرانی یا سمینار نباشد.به طور مثال در سالهای اخیر با smart signage ها به دفعات برخورد کرده اید.این صفحات نمایشگر دیجیتال که قبلا با نام LFD شناخته می شدند، در کلیه مشاغل و بنگاههای تجاری، اماکن عمومی،  سالنهای اجتماعات، تابلوهای جدول زمانی پروازها و..با تصاویر زیبا و رنگهای خیره کننده توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و با به کار گیری فن آوری دیجیتال، محتوای خود را به مخاطبان می رسانند.این صفحات نمایشگر به خوبی برنامه پاورپوینت را پشتیبانی می کنند.

  • پاورپوینت در ساین ایج
    پاورپوینت بکار رفته در ساین ایج

 

  • آموزش و تحصیلات: اگر فکر کرده اید که می توان دانش آموزان و یا دانشجویان را دراین برهه زمان با روشهای کسل کننده و تکراری قدیمی به امر آموزش تشویق کرد، اشتباه می کنید.با پیشرفت تکنولوژی و دنیای مدرن امروز، فقط با روشهای جذاب و درگیر کننده و به کار بردن اسلایدهای متنی کوتاه و تصاویر یا فایلهای صوتی و فیلم می توان در انتقال مطلب و تجربیات به نسلهای بعدی کمک کرد که این مهم با برنامه پاورپوینت کاملا عملی و امکان پذیر است.

  • مادران و خانمهای خانه دار: بله درست متوجه شدید.دقیقا منظورم خانمهایی هستند که در خانه می خواهند به امرتحصیلی فرزندان خود کمک کنند و لی سردر گم هستند ونمی دانند از چه طریق می توانند توجه فرزند خود را به مطالب سخت و پیچیده علمی جلب نمایند.با صرف کمی وقت و یادگیری برنامه پاور پوینت، می توانید براحتی مطالب درسی را با استفاده از کتاب ورق زن دیجیتالی که با این برنامه تهیه کرده اید به فرزند خود آموزش دهید.
  • امور دولتی و شهروندی: موضوعات و خدمات مهم و متداول ادارات و سازمانهای دولتی با استفاده از این نرم افزار و با به کار بردن جلوه های بصری و متحرک آن در قالب فرمها و جداول آماده می تواند در اختیار کاربران قرار گیرد.

         جالب است بدانید در سال ۲۰۱۴ در یک دعوای حقوقی مطرح شده در لس آنجلس آمریکا، یکی از طرفین دعوا، با استفاده از برنامه پاورپوینت ومطالب ارائه شده از این طریق توانست رای دادگاه را به نفع خود تمام کند.هزینه پاورپوینت ساخته شده در آن زمان مبلغ   ۶۰۰۰۰ دلار اعلام شده است.

  • جویندگان شغل: با ارائه یک رزومه دیجیتالی و آنلاین که توسط پاورپوینت تهیه کرده اید می توانید مصاحبه شونده و کارفرمایان را به شدت تحت تاثیر قرارداده و خود را از سایر جویندگان کار متمایز کرده و شغل مطلوب را از آن خود کنید.

کسب موفقیت
success

  (بد نیست بدانید که  این نرم افزارپس از مدتی که ارتقا یافت و بهبود داده شد، قرار بود پرزنتر(presenter) نامیده شود که در آخرین کنترلهای حقوقی، ناباورانه پی بردند که این نام تجاری قبلا ثبت شده و لذا به اسم پاورپوینت ثبت گردید.(منبع ویکی پدیا انگلیسی/پاورپوینت) این توضیح اهمیت این نرم افزار در ارائه مطلب را بیشتر از پیش نمایان می سازد.)

پس همانطور که در این مقاله ذکر شد شما با به کار بردن برنامه پاور پوینت و قابلیتهای جادویی این برنامه می توانید یک ارائه مطلب جذاب و اثر گذار داشته باشید، ضمن اینکه از سایر کارکردها و قابلیتهای این برنامه نیز بهره مند خواهید شد.

البته به یاد داشته باشید گستره کاربرد این برنامه و بدنبال آن کسب موفقیت بیشتر بستگی به میزان مهارت و دانش شما در نرم افزار پاور پوینت دارد.

تیم ما برای یادگیری صد در صد  و کسب مهارت کامل این برنامه با دوره آموزشی صفر تا صد پاورپوینت  همراه شما است.می توانید برای درک بهترمعجزات پاورپوینت به این دوره در سایت بیست آموز مراجعه نمایید.

در خاتمه امید است که  محتوا ی ارائه مطلب جذاب با پاورپوینت شما را برای رسیدن به مقصدتان یاری کرده باشد.لطفا نظرات خود را درباره این نوشته با ما به اشتراک بگذارید و چنانچه تجربه ایی از سخنرانی موفق یا حتی افتضاح!! دارید برای ما بازگو کنید.

 

   گردآوری و ترجمه : فاطمه واج خو

دیدگاهتان را بنویسید

جشنواره عیدانه 1403
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.20amooz.com/?p=16550
ثبت نام

شماره موبایل*